Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Onze mensen

AllAdviesCalamiteitenonderzoekSoftwaredevelopmentSysteembeheerTechnisch adviesTrainers
Directeur

Pim Südmeier

Partner/ISO

Kim Alders

Teammanager Groningen / Lead developer

Hedzer van Dijk

Coördinator calamiteitenonderzoek / Trainer

Saskia Bodt

Office manager

Carry Janssen

Office manager Finance

Linda Hofman

Office manager

Niqué Kersjes

Adviseur/Trainer

Hannah Geurts

Adviseur / Trainer

Marije Miltenburg

Adviseur/Trainer

Jorn Braam

Adviseur/Trainer

Karlijn van Elk

Trainer

Pleun Akkers

Calamiteitenonderzoeker/Trainer

Suzan Beens

Technisch consultant

Ramon Siahaya

Technisch consultant

Tommy Witana

Technisch consultant

Toine Geraets

System Engineer

Robert Mylius

Software developer / Applicatiebeheerder

Stoffer van Dijk

Software development

Harmen Stoopendaal

Software developer

Stuart Turkington

Systeembeheerder

Henk Buurlage

Software developer

Joanna Hrynkiewicz

Applicatie beheerder

Chris Grooteman

Front-end developer

Jeroen Homan

Partner

Ton van Lieshout

Partner/software developer

Thomas Jaspers

Trainer / Adviseur

Hilde Hissink

Calamiteitenonderzoeker

Henk van der Steeg

Calamiteitenonderzoeker

Jacques Ament

Adviseur

Edo Houwing

Hoger Veiligheidskundige en arbeidshygiënist

Ronald Kuijn

Arbo-kerndeskundige

Birgitte van de Water

Calamiteitenonderzoeker

Geesje Nijhof

Calamiteitenonderzoeker / Adviseur/ Trainer

Janine Cooijmans

Calamiteitenonderzoeker / Adviseur

Karin Jensma

Calamiteitenonderzoeker / Adviseur

Marijke Schenkels

Grondlegger Calamiteitenpool

Dick Kaasjager †

Calamiteitenonderzoeker / Adviseur

Hanneke Soeting

Calamiteitenonderzoeker / Trainer / Adviseur

Maud Verheij

Calamiteitenonderzoeker

Ben Koopmans

Calamiteitenonderzoeker

Tim Waning

Calamiteitenonderzoeker/Adviseur/Trainer

Lisette Rodenburg

Trainer

Margriet Brouwer

Adviseur/Trainer/Calamiteitenonderzoeker

Edith Vonk

Calamiteitenonderzoeker / Adviseur/ Trainer

Mariska van Houtum

Calamiteitenonderzoeker

Elsbeth ten Have

Calamiteitenonderzoeker

Ineke Strijp

Calamiteitenonderzoeker/Adviseur/Trainer

Marga Rietveld

Calamiteitenonderzoeker

Annet van Veenhuisen

Calamiteitenonderzoeker/Adviseur/Trainer

Edith ter Braak

Adviseur

Tom Peeters

Adviseur

Lorette Fruijtier

Trainer

Jesper Hanssen

Trainer

Marc van Hooft

Directeur

Pim Südmeier

Pim Südmeier is in zijn rol als bedrijfskundige bij Triaspect actief. Bij Pim staan de thema’s integrale organisatievernieuwing, zelfsturing en verbetermanagement centraal. Het zoeken naar een optimale balans tussen de kwaliteit van de organisatie en de kwaliteit van de arbeid is voor Pim de drijfveer in zijn rol als organisatieadviseur. Reeds 20 jaar ondersteunt hij organisaties bij vernieuwingsprocessen waarbij de uitgangspunten van de moderne sociotechniek en integrale veiligheid centraal staan. Het snel kunnen ordenen van complexe vraagstukken en het inspireren en motiveren van mensen binnen veranderingsprocessen, zijn sterke kanten van Pim.

Partner/ISO

Kim Alders

Kim Alders is sinds 2008 aan het werk voor Triaspect. Zij heeft verschillende functies binnen Triaspect bekleed. In haar huidige rol van product owner stuurt zij de lancering en ontwikkeling van TriasWeb aan, om in overeenstemming met de Triaspectstrategie en de wensen van de stakeholders, tot een kwalitatief hoogstaand product te komen.

Daarnaast is Kim functionaris gegevensbescherming. In deze rol is zij aanspreekpunt voor klanten en collega’s als het gaat om het gebruik en de verwerking van persoonsgegevens.

Teammanager Groningen / Lead developer

Hedzer van Dijk

Hedzer van Dijk heeft technische bedrijfskunde gestudeerd. Tijdens zijn studie heeft hij het programmeren opgepakt. Eerst als hobby, daarna deels als studie en na zijn studie als vak. Vervolgens heeft hij gedurende elf jaar gewerkt met z’n voeten in de techniek als developer, lead developer, ontwerper, technisch architect en consultant. Na deze periode heeft hij de techniek wat losgelaten en heeft hij in overheidsdienst gewerkt als projectleider, informatie-architect en de laatste 5 jaar als lijnmanager.

Zijn voorkeur voor de techniek bleef echter kriebelen en bij Triaspect kan hij zowel zijn voorliefde voor de techniek als zijn kennis van organisaties en hun worsteling met ICT kwijt.

Coördinator calamiteitenonderzoek / Trainer

Saskia Bodt

Saskia Bodt is sinds 1994 een bevlogen trainer/adviseur en is gespecialiseerd in communicatietrainingen en de integrale verbetertrainingen. Naast haar passie om deelnemers inzicht en handvatten te geven over hoe communicatie effectiever kan, geeft zij veel aandacht aan de intermenselijke en emotionele vaardigheden. Ze is in staat om snel tot de kern te komen waarbij bewustwording en zelfreflectie van de deelnemers een grote rol spelen. Ze heeft reeds vele zorginstellingen ondersteund in hun ambitie om het beste uit zichzelf te halen. Saskia is een energieke persoonlijkheid die resultaat en praktijkgericht werkt. Naast haar ondersteuning als trainer/adviseur  is Saskia de verbinder tussen zorginstelling en het ruime aanbod van diensten en producten van Triaspect. Daarnaast coördineert ze de calamiteitenonderzoeken, waarbij het doel altijd blijft om te leren van incidenten.

Office manager

Carry Janssen

Carry Janssen is werkzaam als office manager bij Triaspect en heeft ruime secretariële ervaring binnen de opleidings- en trainingswereld. Coördineren en organiseren staan daarbij centraal. Door haar praktische instelling denkt zij graag in oplossingen in plaats van problemen. Als echte spin in ’t web vormt Carry bij onze trajecten de schakel tussen u als klant, onze trainers en Triaspect als organisatie. Zij denkt graag met u mee om iedere opdracht zo goed mogelijk te begeleiden en u zoveel mogelijk te ontzorgen. Een tevreden klant staat bij haar voorop.

Office manager Finance

Linda Hofman

Linda Hofman werkt sinds 2015 bij Triaspect, daarvoor heeft zij 25 jaar in de financiële dienstverlening gewerkt.  Door haar creativiteit is ze altijd een stap verder en liggen oplossingen voor de hand. Haar helikopterview en organisatietalent maakt dat ze de klantverwachting vaak kan overtreffen. Bij Triaspect werkt ze samen met Carry en zijn ze verantwoordelijk voor alle office-werkzaamheden. Daarnaast houdt Linda zich bezig met de facturatie en de boekhouding.

Office manager

Niqué Kersjes

Niqué Kersjes is vanaf januari 2023 het team van Triaspect komen versterken. Samen met Linda en Carry vormt zij het Secretariaat van Triaspect.

Niqué is een bezige bij en wil eruit halen wat erin zit. Een enthousiaste en positieve collega, die u graag te woord staat. Met al een aantal jaar werkervaring in de Front- en Backoffice weet zij haar hoofd koel te houden en de trein op de rails te houden. Het ontzorgen van klanten en collega’s staat bij haar altijd op nummer 1!

Adviseur/Trainer

Hannah Geurts

Hannah Geurts heeft toegepaste psychologie gestudeerd en is bezig met het afronden van master zorgethiek en beleid aan de universiteit voor humanistiek. Hannah heeft meerdere functies in de zorg bekleed waaronder manager kwaliteit en beleid. Hierbij zette ze zich in voor goede kwaliteit van zorg en veilige zorg.

Daarnaast is ze coach en gecertificeerd trainster in neuro linguïstisch programmeren. Hannah weet een veilige trainingsomgeving te creëren waarin deelnemers worden uitgenodigd om te leren en te groeien. Haar kracht ligt in inspireren, het begeleiden van een stuk bewustwording en mensen motiveren om van praten ook naar doen te gaan.

Adviseur / Trainer

Marije Miltenburg

Marije Miltenburg is afgestudeerd als logopedist en heeft ervaring als communicatiedeskundige in verschillende sectoren van de zorg. Als voorzitter van de ondernemingsraad van een algemeen ziekenhuis is haar affiniteit met kwaliteit en veiligheid gegroeid, zowel voor de patiënten/cliënten als voor de medewerkers. Ze heeft zich daarna gespecialiseerd in het (bege)leiden van LEAN en andere veranderings- en implementatietrajecten in de zorg. Met de overtuiging en de ervaring dat een goed lopend en veilig proces voor iedereen prettig is en uiteindelijk resulteert in hogere kwaliteit tegen minder kosten voor de cliënt en de medewerker.

Bij Triaspect is Marije verantwoordelijk voor projecten op het gebied van kwaliteit en veiligheid. Zij heeft zich de laatste jaren gespecialiseerd op alle onderdelen van de audit en de RI&E. Elke organisatie is anders. Dit vraagt telkens weer om een aanpak op maat die gedragen wordt. Goed structureren en helder communiceren zijn competenties van Marije. Zo kan ze samen met de projectgroep de gewenste resultaten halen. Niet alleen een goed systeem implementeren, maar de organisatie écht klaarmaken voor het verbeteren van kwaliteit en veiligheid, daar gaat het om. In de trainingen weet ze op aansprekende wijze de medewerkers te inspireren. Want pas als ‘de vloer’ het voelt, gaat ‘het verbeteren’ leven in de organisatie.

Positief kritisch, betrokken, betrouwbaar en zelf altijd lerend, voegt Marije iets toe aan uw organisatie!

Adviseur/Trainer

Jorn Braam

Jorn is afgestudeerd als bedrijfskundige aan de Open Universiteit te Utrecht, met een specialisatie in duurzaam strategisch human resource management. Voor zijn studie heeft hij onderzoek gedaan naar implementatie van technische innovatie in de zorgsector. Daarnaast heeft Jorn meer dan 10 jaar ervaring in de zorgsector, waar hij op diverse plekken in de ouderenzorg, gehandicaptenzorg en jeugdzorg heeft gewerkt.

Jorn is begonnen op het MBO via een HBO opleiding Pedagogiek doorgegroeid naar de Universiteit. Hij is energiek en heeft een passie voor het verbeteren van processen, vanuit zijn ervaring in de zorg en kennis over processen zet Jorn zich bij Triaspect in om de zorg een nog mooiere en veiligere plek te maken om te werken. Bij Triaspect is Jorn verantwoordelijk voor projecten en implementatie, hij adviseert en helpt klanten hun mogelijkheden bij het gebruik van TriasWeb te optimaliseren.

Adviseur/Trainer

Karlijn van Elk

Karlijn is sinds juni 2023 werkzaam bij Triaspect als adviseur. Zij studeerde gezondheidswetenschappen waarin haar affiniteit van kwaliteit van zorg groeide. Dit heeft ze daarna verdiept met een master in de zorgethiek, om zo het bewustzijn van menswaardige zorg te vergroten. Persoonsgerichte zorg en aandacht voor de positie van de zorgverlener zijn dan ook belangrijke waarden, die ze graag meeneemt naar zorgorganisaties.

Bij voorgaande werkgevers deed Karlijn kennis op over processen in veiligheidsmanagementsystemen, meldcultuur en duurzame implementatie. Ze is gemotiveerd om met haar werk altijd iets bij de dragen aan kwaliteit van zorg, en vertolkt dit graag in haar rol bij Triaspect.

Trainer

Pleun Akkers

Pleun Akkers is een sprankelende persoonlijkheid die altijd wil blijven leren en ontwikkelen. Na haar master Strafrecht werkte ze een aantal jaren als jurist en studeerde ze daarnaast Muziektheater. Inmiddels geeft ze daarin les, workshops en trainingen. Hierdoor kwam ze erachter dat ze daar de meeste energie uithaalt: werken met mensen, groepen en stimuleren om te durven, van elkaar te leren en te groeien.

Bij Triaspect zet Pleun zich graag in voor de kwaliteit van de zorg en een cultuur waarin fouten mogen worden gemaakt en juist worden gezien als kansen. Haar kracht als trainer is de juiste veiligheid en openheid te bieden en met haar positieve energie mensen te enthousiasmeren om (mee) te doen.

Calamiteitenonderzoeker/Trainer

Suzan Beens

Suzan Beens is opgeleid als (dialyse)verpleegkundige en heeft langere tijd op een dialyseafdeling gewerkt waar ze zich, naast patiëntenzorg, onder andere met kwaliteitsmanagement bezig hield en enige tijd waarnemend leidinggevende was. Omdat haar duidelijk was dat goede kwaliteit van zorg onontbeerlijk is voor goede patiëntenzorg heeft ze besloten hier voltijds mee aan de slag te gaan; eerst binnen het ziekenhuis en daarna bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Gedurende deze periode heeft ze hiervoor de nodige opleidingen gevolgd op gebied van o.a. kwaliteitsmanagement en het uitvoeren van audits en calamiteiten-/incidentonderzoeken. De laatste twee jaar heeft ze als senior adviseur in de ouderenzorg gewerkt.

Omdat het doen van een gedegen onderzoek naar calamiteiten en ernstige incidenten haar na aan het hart ligt en hieruit de goede leerpunten kunnen worden gehaald als tot de werkelijke kernoorzaken wordt gekomen, heeft ze besloten zich hier bij Triaspect volledig op te richten. Naast (het ondersteunen bij) het uitvoeren van calamiteitenonderzoek geeft Suzan ook trainingen op gebied van calamiteitenonderzoek.

Technisch consultant

Ramon Siahaya

Ramon heeft Communicatie Systemen gestudeerd aan de Informatica Communicatie Academie in Arnhem. Na zijn studie heeft hij veel gereisd en is daarna begonnen bij een grote e-commerce partij. Hier heeft hij gedurende 10 jaar verschillende functies bekleed zoals content manager, feed specialist, productowner/stakeholder en consultant. Ramon is in staat zich te verplaatsen in een gebruiker, is graag klantgericht bezig en weet wensen te vertalen naar functionele behoeftes.

Ramon is in 2019 bij Triaspect gekomen om de Servicedesk neer te zetten. Dit is een communicatiemiddel om te communiceren met klanten. Vragen/wijzigingen en bugs worden middels dit systeem in kaart gebracht en worden ook deels door hem verwerkt. Samen met adviseurs en trainers verzorgt hij ook de inrichting van de verschillende klantomgevingen.

Technisch consultant

Tommy Witana

Tommy Witana is een enthousiaste, ambitieuze en leergierige technisch consultant. Na het behalen van zijn diploma als accountmanager en tijdens zijn studie commerciële economie is hij benaderd om te werken bij een groot-salesbedrijf. Tijdens zijn ervaringen in de sales is hij een specialist geworden in het overbrengen van complexere cases en een perfecte sparringpartner voor klanten. Na 8 jaar werkervaring heeft hij besloten om zijn kennis te verbreden.

Vanaf zijn jeugd is Tommy bezig met het beoefenen en overbrengen van contactsporten. Zo heeft hij trainingen mogen geven aan o.a. zorginstellingen en (gesloten) instanties. Het overbrengen van kennis en het helpen van anderen is zijn passie en hij weet dit op een creatieve en enthousiaste manier over te brengen. Tommy is in staat om zichzelf makkelijk te verplaatsen naar de dagelijkse praktijk van een klant. Zijn inlevingsvermogen, empathie en betrokkenheid zorgen voor een optimaal klant-resultaat.

Tommy is sinds 2022 in dienst bij Triaspect waar hij onderdeel uitmaakt van de ServiceDesk. In zijn functie als technisch consultant is hij verantwoordelijk voor het oplossen van technische vraagstukken, het onderhouden van systemen en het geven van technische trainingen.

Technisch consultant

Toine Geraets

Toine Geraets is december 2020 bij Triaspect begonnen als Technische consultant. Daarvoor was hij werkzaam in de container-logistiek als planner en customer service-medewerker. Dit werk heeft hij na zijn studie, Business Innovation aan Avans Hogeschool in ’s-Hertogenbosch, altijd met veel plezier gedaan.

Bij Triaspect maakt Toine onderdeel uit van de Servicedesk waarbij hij zich bezig houdt met het analyseren en beantwoorden van vraagstukken van klanten m.b.t. TriasWeb. Van nature is Toine analytisch en rustig. De combinatie van klantcontact, werken met systemen en daarbij streven naar continue verbetering zorgen ervoor dat hij zich helemaal op zijn plek voelt bij de Servicedesk!  

System Engineer

Robert Mylius

Robert is een enthousiaste, communicatieve en veelzijdige system engineer. Hij zit al sinds 1997 in de ICT en is geruime tijd werkzaam geweest als ICT-consulant op het gebied van Storage, Virtualisatie en Microsoftsystemen. De laatste jaren is hij actief op dit gebied in de functie als system engineer bij o.a. de Gemeente Groningen.

Robert houdt zich bij Triaspect bezig met o.a. de ICT Infrastructuur, virtualisatie en beveiliging.

Software developer / Applicatiebeheerder

Stoffer van Dijk

Stoffer van Dijk heeft bijna 20 jaar in de kinderopvang gewerkt. Eerst als administratief en boekhoudkundig medewerker, daarna als systeembeheerder en applicatiebeheerder. Bij Triaspect vervult hij een rol als applicatiebeheerder en software-ontwikkelaar. Zijn brede kennis van diverse systemen komt hierbij goed van pas.

Software development

Harmen Stoopendaal

Harmen Stoopendaal heeft Chemische Technologie gestudeerd, maar is via omwegen in de ICT beland. Na een jaar ICT traineeship heeft hij 17 jaar als software developer bij een groot callcenter gewerkt en heeft diverse applicaties ontwikkeld in verschillende programmeertalen en kennis opgebouwd van database-systemen. De laatste 10+ heeft hij voornamelijk applicaties ontwikkeld in .NET Framework en is sinds juli 2019 werkzaam bij Triaspect.

Software developer

Stuart Turkington

Stuart Turkington heeft Computing Science gestudeerd in Schotland. Na zijn studie is hij naar Nederland verhuisd waar hij eerst als programmeur en later als zelfstandig ondernemer veel ervaring heeft opgebouwd met het .Net Framework.  In 2018 verkocht Stuart zijn bedrijf en trad hij in dienst bij Triaspect waar hij zijn expertise inzet bij de nieuwste ontwikkelingen binnen Triasweb.

Systeembeheerder

Henk Buurlage

Na jarenlang werkzaam te zijn geweest in diverse ICT-functies bij de gemeente Groningen is Henk Buurlage nu actief als systeembeheerder bij Triaspect.

Henk richt zich primair op het systeembeheer van de servers en infrastructuur en ondersteunt daar waar mogelijk de ontwikkelaars en technisch consultants. Verder houdt hij zich bezig met het realiseren van virtuele werkplekken voor de ontwikkelaars en heeft security zijn extra aandacht.

Software developer

Joanna Hrynkiewicz

Joanna Hrynkiewicz houdt zich al jaren bezig met programmeren, oorspronkelijk vanuit haar opleiding Informatica en daarna heeft ze ervaring opgedaan bij verschillende organisaties. Bij elke opdracht valt iets nieuws te leren en dat is precies wat haar motiveert. Inmiddels heeft ze veel ervaring in het bouwen van applicaties in een grote variëteit aan talen en programmatypen, veelal gevoed door relationele databases. Bij Triaspect zorgt ze voor het programma en de codes achter het incidentmeldsysteem TriasWeb.

Applicatie beheerder

Chris Grooteman

Chris is afgestudeerd als ICT/Netwerk beheerder aan het Horizon college in Hoorn. Voor deze studie heeft hij zijn eindstage gelopen bij de Gemeente Leeuwarden. Hier heeft hij zich bezig gehouden met de netwerk infrastructuur en het gemeentelijke camera systeem, waarna hij ook gelijk een baan aangeboden heeft gekregen. Inmiddels heeft Chris ruim 6 jaar werk ervaring in de IT sector.

Chris is begonnen op het MBO en inmiddels in het bezit van verschillende certificeringen op HBO niveau. Hij is leergierig, werkt graag efficiënt en zoekt het liefst uit waarom problemen ontstaan in plaats van alleen het probleem te verhelpen. Door zijn ervaring als allround IT specialist is hij een goeie schakel binnen het IT team als Applicatie beheerder. Bij Triaspect ben is Chris verantwoordelijk voor analyses op de infrastructuur en houdt hij zich voornamelijk bezig met de performance van de applicatie om TriasWeb te optimaliseren.

Email:chris@triaspect.nl

Telefoon:024-4100050

Front-end developer

Jeroen Homan

Jeroen heeft Communicatie & Multimedia Design gestudeerd en is afgestudeerd als interactie ontwerper. Na zijn studie heeft hij als front-end developer en designer gewerkt voor verschillende bedrijven en organisaties, altijd op het snijvlak van creativiteit en techniek. Hij heeft een voorliefde voor typografie en het bouwen en ontwerpen van gebruiksvriendelijke en goed uitziende interfaces voor uiteenlopende doelgroepen. Bij Triaspect houdt Jeroen zich als ambassadeur van de eindgebruiker bezig met het bouwen en ontwerpen van nieuwe schermen en onderdelen voor TriasWeb en houdt hij onze front-end code up-to-date.

Partner

Ton van Lieshout

Ton van Lieshout heeft na het voltooien van de rechtenopleiding verschillende jaren bij een bureau voor Rechtshulp gewerkt. Als directeur van Stichting Rechtsbijstand Asiel (300 werknemers) was hij verantwoordelijk voor de organisatie van de Asiel Rechtsbijstand in Nederland. Snelle groei en krimp zijn inherent aan deze branche. Vanaf 2005 is Ton werkzaam als zelfstandig interim-manager. Ton van Lieshout werkt vaak op de overgang tussen de profit en de non-profit sector. Als informal investor is hij actief bij diverse bedrijven betrokken. Hij is medeoprichter en huidig voorzitter van de Stichting Zevenheuvelenloop. Ook was hij Holdingdirecteur van ChampionChip, de Nijmeegse vinding op het gebied van tijdsregistratie bij grote sportwedstrijden. Sinds het aantreden van Pim Südmeier als opvolgend algemeen directeur in januari 2019, is Ton van Lieshout op de achtergrond werkzaam voor Triaspect.

Partner/software developer

Thomas Jaspers

Thomas Jaspers heeft zich na zijn studie bestuurs- en beleidswetenschappen een aantal jaren bezig gehouden met het opzetten van een geografisch informatiesysteem. Doordat zijn interesse voornamelijk uitging naar het programmeren van applicaties is hij gaan werken als programmeur voor een gerenommeerd organisatie-adviesbureau. Zijn kwaliteiten als ontwikkelaar komen met name tot uiting in het maken van technische ontwerpen en het bouwen van maatwerkapplicaties. Zijn kennis van de nieuwste technische ontwikkelingen komen direct terug in onze producten en diensten.

Trainer / Adviseur

Hilde Hissink

Hilde Hissink heeft, na een loopbaan van 17  jaar in proces- en verbeter georiënteerde functies in de zakelijke dienstverlening, industrie en logistiek de overstap gemaakt naar de zorg. Na het behalen van haar black belt in Lean Six Sigma in 2010 ondersteunt ze grote zorgorganisaties bij verandertrajecten vanuit de LEAN-filosofie, waarbij de cliënt/patiënt centraal staat. Ze werkt vanuit de visie door met heldere doelen te werken, vanuit de patiënt te denken en te handelen en daardoor juist die dingen te doen (waardegericht werken), waardoor de kwaliteit van zorg zal stijgen. Medewerkers en teams moeten hiervoor worden bekrachtigd en de verantwoordelijkheden horen zoveel mogelijk te liggen bij de medewerkers die het dichtst bij de patiënten staan. Hilde is verder gespecialiseerd in coaching, proces- optimalisatie en management en zelf-organiserende teams.

Calamiteitenonderzoeker

Henk van der Steeg

Henk van der Steeg heeft als oud-gynaecoloog en oud-ziekenhuisbestuurder ervaring opgedaan in het (hoger-) management van de gezondheidszorg. Hij is geruime tijd  gastdocent geweest bij het Julius Centrum van het UMC Utrecht. Ook heeft hij zich jarenlang beziggehouden met veiligheid en de kwaliteit van zorg(organisaties) o.a. als auditor bij het toenmalige NIAZ. Dit alles combineerde hij met toezichthoudende functies bij Spierziekten Nederland en gezondheidscentrum Nije Veste in Nijkerk.

Momenteel is hij nog werkzaam als docent bij het discipline overstijgend onderwijs voor artsen in opleiding tot medisch specialist van het UMC Utrecht. Zijn specialiteiten zijn strategische vraagstukken in ziekenhuizen, coachen, opzetten samenwerkingsverbanden en calamiteitenonderzoek. Tot december 2021 heeft Henk vele calamiteitonderzoeken begeleid in de Langdurige Zorg in de rol van onafhankelijk voorzitter. Vanaf heden is hij senior consultant voor alle interne trainers /adviseurs en onderzoekers van Triaspect.

Calamiteitenonderzoeker

Jacques Ament

Jacques Ament heeft ruime ervaring als bestuurder in de verslavingszorg, Jeugdzorg en gehandicaptenzorg en als (voorzitter) toezichthouder in de eerste lijnszorg, GGZ , sociale werkvoorziening en bij HKZ. Hij maakte deel uit van de commissie Rouvoet, die belast was met het opstellen en monitoren van een Kwaliteitskader Voorkomen Seksueel Misbruik. Door zijn ervaringen is hij gespecialiseerd in managementadvies, kwaliteitsbeleid, klachtbehandeling, conflictbemiddeling, coaching/begeleiding en werving en selectie van hoger management. Hij is jarenlang de voorzitter van de Raad van Toezicht van Metggz, de Raad van Commissarissen van HOZL (Huisartsen Oostelijk Zuid-Limburg) en van de klachtencommissie van Lunetzorg geweest. Tevens heeft hij zijn eigen adviesbureau. Dit alles maakt van hem een gedreven, pragmatische onderzoeker en onafhankelijk voorzitter van calamiteitencommissies.

Adviseur

Edo Houwing

Edo Houwing is afgestudeerd als arbeids- en organisatiepsycholoog aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna heeft hij bij het SiOO de master-opleiding tot arbeids- en organisatiedeskundige gevolgd. Edo is oorspronkelijk aan de slag gegaan als onderzoeker, maar is gaandeweg steeds meer geïnteresseerd geraakt in ontwikkeling van mensen en organisaties, en het bereiken van veranderingen in organisaties. Hij vindt het daarbij belangrijk om te zorgen dat wetenschappelijke inzichten worden vertaald naar de praktijk.

Edo is bij Triaspect werkzaam als trainer en adviseur. Hij ondersteunt organisaties bij het uitvoeren van onderzoek naar de arbeidsomstandigheden en het doorvoeren van verbeteringen naar aanleiding van de uitkomsten. Daarbij mag hij als gecertificeerd kerndeskundige ook Risico Inventarisaties en Evaluaties officieel toetsen.

Hij is recent ook opgeleid tot veiligheidskundige. Door de combinatie van deze twee disciplines houdt hij zich bezig met de relatie tussen veiligheid en gedrag, waarbij de motivatie van medewerkers en het zelfoplossend vermogen centraal staat.

Hoger Veiligheidskundige en arbeidshygiënist

Ronald Kuijn

Ronald Kuijn is gecertificeerd hoger veiligheidskundige (HVK) en beschikt tevens over het diploma arbeidshygiënist (AH). Hij richt zich, naast risico-inventarisaties en evaluaties meer op veiligheidskunde en beschikt ook over kennis op het gebied van de ergonomie door aanvullende opleidingen. Voor zijn opleiding hoger veiligheidskunde heeft hij ook de opleiding arbeidshygiëne aan de Saxion Hogeschool gehaald. Hij ondersteunt Triaspect bij het ontwikkelen van ons prospectieve risico-managementsysteem en helpt onze klanten bij het op de juiste wijze invoeren en verbeteren van Arbo-management binnen teams.

Arbo-kerndeskundige

Birgitte van de Water

Birgitte van de Water is ruim 28 jaar werkzaam in het Arbo vak. Begonnen als arbo-coördinator heeft zij vooral veel ervaring opgedaan in diverse sectoren van de zorg en bij de politie. In 2002 heeft zij bij het Sioo de Master opleiding tot A&O deskundige gevolgd. Birgitte is ook gecertificeerd en mag als zodanig RI&E’s toetsen. Birgitte heeft een pragmatische, no-nonsens aanpak en draagt haar vak een warm hart toe. Dit straalt zij ook uit. Birgitte is daarom ook trainer/docent voor o.a. beginnende Arbo-coördinatoren en preventiemedewerkers en examinatoren voor haar beroepsgroep. Haar motto is: niemand mag ziek worden van zijn/haar werk!

Calamiteitenonderzoeker

Geesje Nijhof

Geesje Nijhof heeft gewerkt als arts maatschappij en gezondheid, was manager bij een GGD, bij de Medische Opvang Asielzoekers en het RIVM en werkte de laatste jaren bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, onder andere bij het Incidententoezicht. Sinds 2016 werkt zij met veel plezier als coach en adviseur. “Zelf blijven bewegen en verbinden is mijn motto en mijn kracht.”

Geesje Nijhof is gericht op zorgprofessionele veranderingen en op gezamenlijk leren van calamiteiten, opdat cliënt en organisatie er beter van worden. Ze kent de gezondheidszorg van binnenuit en heeft een goed inzicht in en overzicht van de huidige relevante (politieke) ontwikkelingen in de zorg. Geesje is een stevige en evenwichtige persoonlijkheid die kalmte weet te bewaren en vertrouwen opwekt in een hectische en dynamische werkomgeving. Door collega’s wordt ze ervaren als inspirerend, communicatief, resultaatgericht en proactief. Daarnaast wordt ze gezien als iemand die openstaat voor andere meningen, overtuigingskracht bezit en rust uitstraalt. Geesje ondersteunt Triaspect o.a. bij het uitvoeren van calamiteitenonderzoeken.

Calamiteitenonderzoeker / Adviseur/ Trainer

Janine Cooijmans

Bij Janine Cooijmans liggen de roots in de jeugdbescherming.  Zij houdt zich de laatste 15 jaar voornamelijk bezig met leren en ontwikkelen in diverse zorgorganisaties (jeugdzorg, gehandicaptenzorg, ouderenzorg, wijkteams).  Zij is afgestudeerd als Master of Education waarbij professionalisering een centrale rol had in haar afstudeeronderzoek. Bij Triaspect verricht Janine met name onderzoek naar incidenten in de zorg. Het leren van ingrijpende gebeurtenissen levert altijd zeer waardevolle aanbevelingen op, waar organisaties echt iets mee opschieten. Deze praktijkervaring geeft Janine inspiratie voor de Prisma trainingen, waar zij professionals aan het denken en aan het werk zet.  

“Het juiste” doen voor cliënten en kwaliteit van de zorg is altijd het uitgangspunt en zij is zeer gedreven om te helpen, door onderzoek, advies, coaching, training. Zij levert maatwerk en sluit aan bij de vraag vanuit de organisatie.  Janine gaat daarbij respectvol te werk, zodat iedereen goed tot zijn recht komt in een veilige werkomgeving.

Calamiteitenonderzoeker / Adviseur

Karin Jensma

De roots van Karin Jensma liggen in de gezondheidszorg. Ze is opgeleid als verpleegkundige, vervulde managementfuncties en werkte als docent in het HBO-onderwijs en het Integraal Kankercentrum. Na de opleiding ‘Counseling in Context’ (USBO) werd ze arbeids- en organisatieadviseur bij een arbodienst.

Bij Triaspect verricht Karin onderzoek naar incidenten in de zorg. Dit voert ze uit in de rol als kwaliteitscoach om teams te ondersteunen bij het uitvoeren van analyses en aanbevelingen en conclusies te bespreken met het team en als onafhankelijk voorzitter bij calamiteitenonderzoek. Daarnaast staat ze aan de lat voor het begeleiden van intervisie bijeenkomsten en trajecten waarbij cultuur en samenwerken een rol van belang spelen.

Karin is een adviseur met een doeltreffende en praktische aanpak, eigenschappen die een mooie combi vormen met haar kwaliteiten als bemiddelaar. Door haar ruime ervaring in tal van verschillende organisaties heeft ze oog en oor ontwikkeld voor cultuuraspecten die van invloed zijn op succesvol veranderen. Ook in lastige en spannende situaties weet Karin in verbinding te blijven.

Calamiteitenonderzoeker / Adviseur

Marijke Schenkels

Sinds 1997  is Marijke werkzaam als interimmanager, projectmanager en coach binnen de gezondheidszorg, met name in de V&V sector (thuiszorg en verpleeghuiszorg).

Marijke ondersteunt Triaspect o.a. bij het uitvoeren van calamiteitenonderzoeken. Marijke kan situaties snel en grondig analyseren en heeft daarbij een praktisch en effectief oplossingsvermogen. Ze pakt vraagstukken en problemen planmatig en systematisch aan en zoekt daarbij altijd de samenwerking met betrokkenen. Het behalen van concrete resultaten en in de praktijk brengen van het geleerde vindt ze hierbij belangrijk.

Marijke is een enthousiaste, gedreven onderzoeker en adviseur.

Grondlegger Calamiteitenpool

Dick Kaasjager †

In Memoriam

Vrijdag 31 januari jl. is Dick Kaasjager thuis in het bijzijn van zijn geliefden rustig ingeslapen. Sinds september 2019 wist Dick dat hij ongeneeslijk ziek was. Dick wilde hier geen ruchtbaarheid aan geven en uiteraard hebben we zijn wens gerespecteerd. Dick was een prachtmens. Zijn kennis, brede ervaring maar vooral zijn openheid, empathisch vermogen, relativeringsvermogen doorspekt met humor en zijn verbindende kracht waren kenmerkend voor hem.
We zullen hem zo missen.

‘alleen nog maar het sterke licht
het rode, zuivere van de late zon
te zien, te volgen en de eigen weg te gaan
Het werd, het was, het is gedaan’

__________________________________________________________________________

“Ik heb gewerkt als huisarts, directeur van een GGD en directeur bij het ministerie van VWS. Sinds 2006 werk ik met veel plezier als zelfstandig beleidsadviseur en coach.”

Dick Kaasjager heeft de kwaliteit om complexe situaties snel te doorzien, waarbij hij veel plezier beleeft aan het oplossen van pittige vraagstukken. Steeds opnieuw weet hij een ander perspectief te vinden, met vaak verrassende wendingen tot gevolg. Dick Kaasjager heeft het in zich om organisaties en (groepen) mensen, die vanuit soms zeer verschillende uitgangspunten of belangen opereren, bijeen te brengen en bijeen te houden. Hij is een echte ‘bruggenbouwer’: hij verbindt inzichten en inhoudelijke kennis met de ervaringen van de werkvloer. Dit doet hij met zijn oog voor strategische processen en voor de vertaalslag naar de praktijk. Hij wil inspireren en verbinden met de inhoud met behoud van distantie.

Calamiteitenonderzoeker / Adviseur

Hanneke Soeting

Hanneke Soeting is opgeleid als ergotherapeut en heeft ervaring in verschillende sectoren van de zorg. Sinds augustus 2004 is zij werkzaam als zelfstandig projectmanager. Sinds die tijd heeft zij kleine en grote projecten begeleid in de zorg op het gebied van: kwaliteit; verandering van werkprocessen/bedrijfsvoering; ontwikkeling en implementatie van nieuw beleid en/of werkwijzen.

Voor Triaspect doet Hanneke veel onderzoek naar calamiteiten en incidenten in de zorg. Hanneke is vaak onafhankelijk voorzitter en doet als dat nodig is ook zelf actief mee aan het onderzoek. Ze is in staat een kwalitatief goed rapport te schrijven over het uitgevoerde onderzoek. Ze vindt het daarnaast leuk om het onderzoeksteam van de organisatie te coachen tijdens het uitvoeren van het onderzoek. Hanneke wordt ook ingezet voor het begeleiden van teamanalyses met alle betrokkenen.

Hanneke is een praktisch ingestelde projectmanager en adviseur, die snel de samenwerking vindt en zoekt naar de aanwezige slagkracht. Triaspect zet Hanneke ook in bij advieswerk en implementaties van Triasweb. Haar intentie is om het fundament te leggen en te ondersteunen zodanig dat de organisatie snel weer op eigen kracht verder kan. Voordat ze het project loslaat zorgt ze er samen met de organisatie voor dat een goede borging tot stand is gekomen.

Calamiteitenonderzoeker / Trainer / Adviseur

Maud Verheij

Maud Verheij is organisatie antropoloog. Zij is opgeleid in sociale wetenschappen aan de Universiteit Utrecht en Vrije Universiteit Amsterdam en daarnaast in kwaliteitsmanagement, corporate antropologie en Deep Democracy. Haar werkervaring ligt op het terrein van uitvoering, advies en management in verschillende sectoren van zorg.

Maud heeft de training interne audit ontwikkeld. Zij wordt ingezet op vraagstukken en trainingen over intern auditen, prospectieve risicoanalyses (PRI) en organisatiecultuur. Zij verricht ook onderzoek naar (ernstige) incidenten en calamiteiten in de zorg. Daarin treedt zij op als extern voorzitter en doet mee als onderzoeker. Maud is een zorgvuldige, kritische adviseur en trainer. Zij gebruikt inzichten uit kwaliteit en veiligheid management en uit de antropologie. En uit 30 jaar ervaring in het werken in de langdurige zorg.

Zij helpt in de eerste plaats om de vraag te verhelderen. Door toepassing van werkmethoden vanuit Deep Democracy voelen mensen zich veilig en worden alle stemmen en inzichten gehoord. Maud biedt praktische ondersteuning, waarmee organisaties direct aan de slag kunnen.

Calamiteitenonderzoeker

Ben Koopmans

Ben Koopmans heeft gewerkt als praktijkhoudend huisarts en als manager in de eerste en tweede lijn bij een Gezondheidscentrum en Ziekenhuis Gelderse Vallei. Daarnaast heeft hij ruime ervaring als bestuurder en toezichthouder regionaal en landelijk o.a. in de VVT sector, voor de Nederlandse Huisartsengenootschap (NHG) en als lid van een ledenraad van de landelijke huisartsen vereniging (LHV). Als docent en opleider was hij verbonden aan de huisarts opleiding met als aandacht gebied samenwerken en organisatie.

Bij Triaspect verricht Ben Koopmans onderzoek naar (ernstige) incidenten en calamiteiten in de zorg. Hij weet daarbij distantie te combineren met betrokkenheid om zo te komen tot een goede analyse en een goed overzicht. Zijn kwaliteiten zijn luisteren, bruggen bouwen en teamvorming. Vanuit zijn ervaring als zorgverlener en bestuurder zoekt Ben altijd naar oplossingen die haalbaar en effectief zijn. Zijn overtuiging is dat kwaliteit wordt bevorderd  door een open cultuur met voldoende structuur en een veilig klimaat.

Calamiteitenonderzoeker

Tim Waning

Tim Waning is opgeleid tot psychiater in het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis te Amsterdam en hij heeft gewerkt in onder andere de acute psychiatrie en verslavingszorg in Flevoland. Hij heeft in die periode uitgebreid ervaring opgedaan als manager,  als lid-beroepsgenoot van het regionaal tuchtcollege te Zwolle en als visiteur bij de NVvP.

Op dit moment werkt Tim bij verschillende instellingen voor algemene psychiatrie, waar hij met name een consultatieve en adviserende rol heeft. Als medisch specialist heeft hij zich toegelegd op beleid en organisatie, waarin hij het meeste plezier haalt uit het steeds verder verbeteren van de processen en samenwerking in de zorg. Hij heeft een scherpe, analytische stijl, waarin ruimte is voor ontspanning en contact.

Bij Triaspect richt Tim zich op onderzoek naar incidenten en calamiteiten in de zorg.

Calamiteitenonderzoeker/Adviseur/Trainer

Lisette Rodenburg

De roots van Lisette Rodenburg liggen in de gezondheidszorg. Ze is opgeleid als ergotherapeut en heeft in de revalidatie en als adviseur voor een zorgorganisatie gewerkt. Ze werkte als docent in het HBO-onderwijs voor de opleiding ergotherapie.

Sinds 2019 werkt Lisette als zelfstandig coach, adviseur en docent. Daarbij is de gezondheidzorg een rode draad binnen haar werkzaamheden. Ze kent de dynamiek van de zorg vanuit verschillende rollen en contexten.

Bij Triaspect verzorgt zij trainingen en verricht onderzoek naar incidenten in de zorg. Lisette is een adviseur met een praktische en zorgvuldige aanpak waarbij zij zonder oordeel luistert naar het verhaal. Ze is ervaren in het begeleiden bij spanningen en conflicten, onder ander door haar mediation achtergrond. Lisette streeft naar een open communicatie met alle betrokken partijen en waarbij zij het doel voor ogen houdt.

Trainer

Margriet Brouwer

Margriet is werkzaam binnen de gezondheidszorg, met name in de V&V sector (thuiszorg en verpleegzorg). Haar ervaring op het gebied van verander- en verbeterprocessen en op het gebied van kwaliteit en veiligheid heeft zij opgedaan in diverse functies binnen de zorg. Vernieuwen, veranderen en verbeteren is meer dan een op maat gemaakt plan van aanpak en de implementatie hiervan.

Margriet kan situaties snel en grondig analyseren en heeft daarbij een praktisch en effectief oplossingsvermogen. 

Vanuit waarde gericht werken pakt Margriet vraagstukken en knelpunten op een enthousiaste en gedreven manier op. Zij pakt dit planmatig en systematisch aan en zoekt daarbij altijd de samenwerking met de betrokkenen om gezamenlijk tot het beste resultaat te komen.

Adviseur/Trainer/Calamiteitenonderzoeker

Edith Vonk

Edith Vonk is haar loopbaan gestart als verpleegkundige en heeft in verschillende werkvelden en functies in de zorg gewerkt. Sinds 2008 is zij werkzaam als zelfstandig trainer, coach en haptotherapeut. Zij heeft ruime en gerichte ervaring met het begeleiden van teams en individuele medewerkers op het gebied van: implementatie van nieuw beleid, visie en daarmee samenhangend de onderlinge samenwerking en communicatie. Zij houdt er van om samen te zoeken naar mogelijkheden en het vermogen van mensen te versterken hun eigen antwoorden te vinden.

Edith is betrokken, integer, transparant en heeft oog voor balans tussen goede relaties en concrete resultaten. Zij is positief ingesteld, leergierig, geduldig en houdt van humor met gezonde dosis zelfspot. Voor Triaspect is zij actief als Prisma trainer en onderzoeker.

Calamiteitenonderzoeker / Adviseur/ Trainer

Mariska van Houtum

Mariska van Houtum heeft ruim 30 jaar ervaring in de zorgsector als (senior)kwaliteitsverpleegkundige, auditor, verander-, project- en crisismanager. Ze is opgeleid als HBO-verpleegkundige en zorgmanager. Na haar Master Innovatie in Zorg en Welzijn is ze zich gaan ontplooien als coach op het primaire en strategische proces. Ze is deskundig in kwaliteit, veiligheid en risicomanagement, zorgprocessen, innovatie en lerende organisaties.

Het schakelen tussen inhoud en proces met behoud van focus in samenwerking met alle betrokkenen is volgens haar de sleutel. Het “samen” bepalen van deze focus en het “samen” afspraken maken over de te behalen resultaten of ambities. Om hier vervolgens “samen” met elkaar aan te werken maakt dat Mariska het een feest vindt om te leren en/of te veranderen. Ze maakt hierbij gebruik van de kracht en kwaliteit van de ander met behulp van de volgende ingrediënten: integer, objectief, analyserend, samenwerkend, transparant, nieuwsgierig, spiegelend, inspirerend en oprechte interesse!

Bij Triaspect verzorgt Mariska Prisma trainingen, coaching/advies en geeft zij ondersteuning bij het uitvoeren van onderzoek naar (ernstige) incidenten in de zorg.

Calamiteitenonderzoeker

Elsbeth ten Have

Elsbeth ten Have is opgeleid als communicatie-, onderwijs- en verpleegkundige. Sinds 2006 staat kwaliteit en patiëntveiligheid centraal in haar carrière. Dit startte met de implementatie in het UMCG van het VMS-thema: ‘herken de vitaal bedreigde patiënt’. Aansluitend heeft zij het calamiteiten- en incidentenonderzoek geprofessionaliseerd. In 2014 is Elsbeth succesvol gepromoveerd op het meten en verbeteren van de kwaliteit van het multidisciplinair overleg op intensive-careafdelingen.

Als manager kwaliteit en veiligheid in ziekenhuizen heeft Elsbeth veel expertise opgedaan wat betreft het complexe pallet van kwaliteit en veiligheid zoals indicatoren, accreditaties, infectiepreventie, calamiteitenonderzoek, implementatie Wkkgz en de contacten met de IGJ en toezichthouders. De laatste jaren heeft Elsbeth gewerkt aan politiek strategische dossiers zoals patiënt- en informatieveiligheid, kwaliteitsregistraties en richtlijnen in samenwerking met VWS en brancheorganisaties. Tevens is zij geregistreerd supervisor.

Elsbeth kent de gezondheidszorg van binnenuit en heeft een goed inzicht in en overzicht van de huidige relevante (politieke) ontwikkelingen in de zorg. Elsbeth werkt transparant en resultaatgericht en wordt gezien als een persoonlijkheid die rustig op uiteenlopende niveaus communiceert en zich tegelijkertijd toegankelijk en betrokken opstelt.

Elsbeth ondersteunt Triaspect bij het uitvoeren van calamiteitenonderzoeken, bij onderzoeken naar grensoverschrijdend gedrag en bij impulsmanagement.

Calamiteitenonderzoeker

Ineke Strijp

Ineke heeft gewerkt in diverse sectoren waar de complexiteit groot was en belangentegenstellingen van de (interne en externe) stakeholders kenmerkend en bijzonder kon worden genoemd. Bestuurlijk adequaat en transparant optreden is dan cruciaal bij het vinden van oplossingen en het bepalen van de koers van een organisatie. Belangrijk hierbij is de bedrijfsprocessen en gedragingen van medewerkers in een organisatie snel te doorgronden en te analyseren. Waarbij je te maken hebt met de formele kant van een organisatie (bovenstroom) en de cultuur en het gedrag van de mensen (onderstroom) in een organisatie. Ineke heeft veelal gewerkt in not-for profit organisaties en in verschillende (bestuurlijke) functies. Ze heeft ervaring in diverse sectoren van de zorg, zoals GGZ, VVT, gehandicapten- en ziekenhuiszorg. Door het nemen van een gezamenlijke verantwoordelijkheid kan de veiligheid en kwaliteit voor cliënten en medewerkers worden geborgd. Ineke is een bevlogen en inspirerende Impulsmanager en onafhankelijk voorzitter/onderzoeker bij calamiteiten in de zorg.

Calamiteitenonderzoeker/Adviseur/Trainer

Marga Rietveld

Marga Rietveld heeft veel beleids- en managementervaring binnen een heel scala aan gezondheidszorginstellingen:ziekenhuiszorg (zowel academisch als algemeen), GGD, VVT, verloskundigenpraktijken, etc. Zij is naast een analytisch denker ook een praktische uitvoerder in de zorg. Die directe betrokkenheid bij het primaire proces is een meerwaarde bij het uitvoeren van incidenten- en calamiteitenonderzoeken.

Haar primaire drijfveer is een actieve bijdrage te kunnen leveren aan kwaliteitsverbetering door samen te leren. Als procesbegeleider bij interne onderzoeken en als trainer brengt ze dit in de praktijk binnen uw organisatie.

Calamiteitenonderzoeker

Annet van Veenhuisen

Annet van Veenhuisen is directeur bij een verslavingszorginstelling. Ooit begonnen als verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis, is zij zich – na een overstap naar de GGZ – steeds meer gaan toeleggen op leidinggeven en organisatie van zorg.

Met name in haar tijd binnen de acute psychiatrie was zij vaak bezig met het systematisch analyseren van werkwijzes en het verbeteren van processen als er incidenten waren geweest. Het ondersteunen en coachen van teams bracht haar altijd veel plezier en nu zet zij haar ervaring, kennis en kalme overzicht graag in om te helpen zorg veiliger te maken.

Bij Triaspect houdt Annet zich bezig met het doen van onderzoek naar incidenten en calamiteiten in de zorg.

Calamiteitenonderzoeker/Adviseur/Trainer

Edith ter Braak

Edith ter Braak is een bevlogen internist en opleider (niet-praktiserend), die zich sterk aangesproken voelt door kwaliteit en veiligheid van zorg. Zij heeft meer dan 35 jaar ervaring in de directe patiëntenzorg en is emeritus-hoogleraar medisch onderwijs. Zij is een ervaren calamiteitenonderzoeker en een enthousiaste docent/trainer van zorgprofessionals. Uitgangspunten in haar werk zijn het patiënt-/cliëntperspectief en de noodzaak van voortdurende ontwikkeling van zorgprofessionals, zowel zorginhoudelijk als van zachte competenties. Ook zelf is zij nooit uitgeleerd en blijft zij regelmatig cursussen volgen.


Edith heeft ruime managementervaring. Bestuurlijke kennis en vaardigheden heeft zij ontwikkeld als lid van het College Geneeskundige Specialismen bij de KNMG, waar zij onder meer leidinggaf aan de ontwikkeling van vernieuwde eisen voor herregistratie van geneeskundig specialisten. Sinds jan. 2020 is zij lid van de Raad van Toezicht van het Slingelandziekenhuis met portefeuille Kwaliteit en Veiligheid.


Bij haar werkzaamheden hecht zij veel belang aan een veilige sfeer en open communicatie. Zij is analytisch en zorgvuldig. Net als cliënten en hun naasten kunnen ook zorgverleners die betrokken zijn bij een ernstig incident of calamiteit rekenen op begrip voor hun emoties, zonder de feiten uit het oog te verliezen.

Adviseur

Tom Peeters

dr. Tom Peeters is gezondheidswetenschapper en heeft zich verdiept in organisatieverandering van bureaucratische naar socio-technische organisatie-inrichtingen in de thuiszorg. Bespiegelingen daarop hebben geleid tot zijn promotie aan de Universiteit Maastricht in 2015. Sinds zijn promotie werkt Tom als organisatieadviseur in de zorg.

Tom heeft een sterk ontwikkeld analytisch vermogen. Zijn kracht ligt in het verbinden van kwaliteit en veiligheid aan integrale organisatie-inrichting en -vernieuwing. Hij is sterk in het vertalen van abstracte theorie naar praktische toepassingen, vanuit gedrevenheid en op basis van een mensgerichte aanpak.

Adviseur

Lorette Fruijtier

Lorette Fruijtier is opgeleid als juriste en houdt zich daarnaast graag bezig met ethiek. Zij heeft een jarenlange ervaring in de gehandicaptenzorg, als professional en als zus. Lorette is altijd op zoek naar de bedoeling van wet- en regelgeving en de goede vertaling naar de zorgpraktijk. Hierover gaat zij graag het gesprek aan.

Lorette werkte onder andere als senior beleidsmedewerker op landelijk niveau, als secretaris raad van bestuur bij een zorgorganisatie en als commissielid van de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg. In deze functies heeft zij zich de afgelopen jaren met veel verschillende onderwerpen bezig gehouden, zoals beleid inzake kwaliteit en veiligheid, klachtbehandeling, cliëntenrechten, medezeggenschap, BIG-beleid, incidenten en vrijheidsbeperking. Bij de zorgorganisatie was zij voorzitter van verschillende inhoudelijke commissies.

Sinds 2017 werkt Lorette als zelfstandig adviseur in de langdurige zorg. Zij zet haar levens-en werkervaring gericht in voor goede zorg in brede zin vanuit beleidsmatig, ethisch en juridisch perspectief.

Lorette is een sterke persoonlijkheid die samenwerken, goed luisteren om anderen te begrijpen en doorvragen belangrijk vindt. Zij kan zich snel verdiepen in allerlei onderwerpen en heeft zowel de helikopterview als oog voor detail. Lorette heeft hart voor de zorg en respect voor alle professionals die daar werkzaam zijn.

Bij Triaspect doet Lorette onderzoek naar (ernstige) incidenten en calamiteiten.

Trainer

Jesper Hanssen

Jesper Hanssen is een gepassioneerd organisatieontwerper en -ontwikkelaar, die graag tussen theorie en praktijk laveert. Het enthousiasme voor zijn vak is geworteld in zijn studie Organisational Design and Development aan de Radboud Universiteit te Nijmegen.

Het liefst faciliteert hij management- en ontwerpteams bij het richten, herontwerpen en ontwikkelen van hun organisatie en netwerken. Met veel plezier verzorgt hij onderwijs voor het Sioo en de Radboud Management Academy om zijn kennis over en ervaring met de Sociaal Organisatorische Bedrijfskunde over te brengen.

Jesper heeft ervaring in de profit-, zorg-, onderwijs- en energiesector, bij de politie en verschillende gemeenten. Hij werkte voorheen bij Alliander, een grote netbeheerder in Nederland. Binnen dit bedrijf heeft hij gedurende 7 jaar meerdere boeiende organisatieontwerp en –ontwikkeltrajecten begeleid.

Zijn interesse gaat steeds meer uit naar de organisatie- en verandervragen die gepaard gaan bij het oplossen van complexe maatschappelijke problemen zonder duidelijke eigenaar, zoals bijvoorbeeld de energietransitie. Hij helpt organisaties en netwerken die een zinvolle bijdrage willen leveren aan de maatschappij en de mensen die er werken.

Trainer

Marc van Hooft

Marc van Hooft is een doorgewinterde expert en ervaringsdeskundige in het ontwikkelen en het begeleiden van participatieve veranderprogramma’s en interventies. Hij is een liefhebber van ingrijpende processen zoals aanpassingen van organisatiestructuur, fusie- en integratietrajecten, cultuurverandering en strategieontwikkeling, met optimale inzet van alle betrokkenen. Naast zijn werk in de praktijk is hij als docent verbonden aan de Radboud Management Academy. Daarbij staan steeds dezelfde thema’s centraal: het verbinden van theorie en praktijk vanuit Bedrijfskunde, Veranderkunde en Psychologie om veranderprocessen echt te laten werken.

Klanten en collega’s beschrijven hem als hartstochtelijk, analytisch, direct en enthousiast. Hij werkt graag voor organisaties die de mensen hoog in het vaandel hebben, vanuit de diepe overtuiging dat er in elke organisatie een enorm potentieel bestaat van energie, creativiteit en intelligentie om problemen op te lossen en doorbraken te creëren. 

Marc pakt graag aan en door, vooral als het gaat om complexe en taaie verandervraagstukken, en helpt leiders en medewerkers om op andere manieren naar het functioneren van zichzelf en hun organisaties te kijken om kwaliteiten te ontdekken en vastgezette patronen te doorbreken, met veel oog voor detail en sociale dynamiek.

Informatie aanvraag
SOFTWARE

U dient eerst onze cookies te accepteren voordat u het formulier kunt verzenden in verband met het tegengaan van spam. Klik hier om onze cookies te accepteren.

Bestelformulier

Getoonde prijzen zijn inclusief BTW.
U dient eerst onze cookies te accepteren voordat u het formulier kunt verzenden in verband met het tegengaan van spam. Klik hier om onze cookies te accepteren.

Vrijblijvende prijsopgave aanvragen trainingEN

U dient eerst onze cookies te accepteren voordat u het formulier kunt verzenden in verband met het tegengaan van spam. Klik hier om onze cookies te accepteren.